zondag 20 maart 2011

Finer timing! . . . . . Norton model 18

Door Patrick;

Iederen met een kopklepper weet het vast wel; kleptiming en ontsteking afstellen is altijd "op goed geluk . . ". Dat heb ik nu zo'n 2 jaar mogen proberen. Ik ben er mee naar Man gekomen en Groningen en terug (.. net) maar ja het blijft altijd knagen. Had ik nou wel of niet die snelle nokkeen er in moeten doen?? Starten een drama; aanlopen heb ik me eigen gemaakt. Krijg je een slanke taille van . .ook best fijn.

Deze plaatjes wil ik jullie daarom niet onthouden, voor de echte klussers dan. Meten is nl weten. Het is mijn manier geworden de timing van de nokkenassen van mijn model 18 te bepalen.

Met gradenschijf, magneetpennetje en micrometer!



Eerst op de tuimelaar en  dan op de op de klepsteel.
De timing is nu op 5 graden goed; anders moet ik mijn pinion er af halen. Verder heb ik de rockerbox en geleiders en magneet nog maar weer eens gedaan . . .  nu ga ik echt die camshafts met 2 vingers in de neus voorbij . . . denk ik.