zondag 17 april 2011

Sjaak gaat door

door Sjaak


Druk bezig met het blok van de Inter. Ik heb distributie in orde met de oude nokkenas; de fout zat in de as zelf waar de nokken los op zitten. De hele zaak zat niet in lijn en de tandwielen grepen niet mooi in elkaar dus heb ik 0,5 mm van de as af gedraaid waar hij tegen het lager steunt; nu staat het geheel in lijn en loopt mooi rond zonder zware punten of veel speling maar ik ben al 2 dagen aan het uitshimmen met daarbij inbegrepen de nokkenas-timing weer zien te vinden. Ik ben een paar merktekens kwijt geraakt met sleutelen; ik merk alles met een verf punt voor ik het uit elkaar haal maar helaas is die verf nu weg maar hier komen we ook wel weer uit .



De onderste foto is de shim voor het uitlijnen van de krukas die gemaakt is uit een sigarendoosje waarvan het afgebroken deel in het aanzuig gedeelte van de oliepomp lag!