zaterdag 19 februari 2011

Rob's nieuwe Inter

Door John


Rob heeft een nieuwe! Het is een 500cc Norton International uit 1933.


Rob: Ik zag hem voor het eerst op de Norton blog; leuke brommer maar het verhaal erbij is flauwekul. Tim Hunt of Jimmy Simpson hebben er hooguit overheen geplast! Ik heb de vorige eigenaar helemaal sufgeluld en na dik een maand was die er ook van overtuigd dat de Norton een scharrelbak is en was hij mij en de Inter zo zat dat ik hem mee mocht nemen.




Hoewel sommige kenmerken wel duiden op een race historie; zo is de magneetontsteking vervangen door een systeem dat werkt op een bobine (onder het zadel) en een accu, daar krijg je gegarandeerd een stevigere vonk van; en de accu zorgt voor een beter gewichtsverdeling, goed voor de wegligging. Let ook op de groene tuinslang ter ontluchting van het carter, ik vermoed dat zoiets nodig is wanneer je echt hard wilt gaan.



Een mysterie is de voorvork, die is namelijk 2 inch langer dan een standaard vork. Is dit een aanpassing voor sprinten op Brooklands? Een trials frame? Een 600cc zijspan versie? Of is het eigenlijk een chopper van een handige hippie met een lasapparaat uit de 70er jaren?




Gelukkig heb ik een rustige baan en geen projecten om me verder mee bezig te houden dus ik vermoed dat ik de Norton half maart op de weg heb.