maandag 8 juli 2013

van Cafe naar Cafe Racen

door Ruud

Reeds lang geleden op onze site vermeld "het Cafe racer treffen in Achterveld".

Ik herinner me nog het 1e caferacer treffen georganiseerd in Anneshoeve in Hilversum waar toen 20  motoren en 30 man kwamen... we spreken over ca 25 jaar geleden ...

Inmiddels is eea vertienvoudigd, mi waren er gisteren een paar honderd motoren en dito man/vrouw.

Sjaak zijn Ducati club had afgesproken bij Cafe Loetje in Laren dus voor de Gooise DVMA -ers een mooi cafe startpunt. Naast meerdere gele Duc's ook een heuse Jawa, Rob op de Norton Inter en uw schrijver op de Triumph Trident ('s ochtends uit het stof en spinnenwebs gehaald, olie erin en weer zo starten na een paar jaar).


line up voor Loetje


drie gele eenden

Nou is de truuk van een cafe racer om zo snel mogelijk van cafe naar cafe te racen......iets geheel anders dan de VMC rit in Barneveld waar ik daags ervoor wel 56 strafpunten had omdat ik  gemiddeld 15 % harder dan 36km/uur had gereden...(ik haalde ook iedereen in ..).

Ik had een probleempje met mijn gas handle : de isolatie tape om het stuur was in de loop van de tijd wat gaan snotteren en zodoende liep het handvat langzaam weg vanwege de drie fikse veren in de carburateurs....
Verder heeft de Triumph van de vorige eigenaar eens een ander koppeling gekregen ook met flinke veren: dan slipt ie niet als je flink gas geeft wat tot gevolg heeft dat ie nauwelijks in z'n vrij te krijgen is.
dit al maakte de rit onvergetelijk ( ik heb nu nog spier pijn bij het typen)

De Ducatie club rit leek toch op een DVMA ritje : afslaande motoren voor het stoplicht, afgebroken spatborden ( maar wel van polyester), nummer borden die dubbel vouwde tegen het achterwiel, en natuurlijk benzine tanken van Robbie op de Norton.

Maar na een uurtje kwamen we in het Eldorado van Motoren in Achterveld aan met geweldige sortering van allerlei motoren en zo'n beetje heel "echte motoren minnend" Nederland !

DVMA muurbloemen






We hebben weer veel inspiratie opgedaan om de van de Trident een cafe Racer te maken ..

Verdere foto's volgen ...