zondag 10 december 2017

Triumph 3HW assembly

door Ruud,

Afgelopen weken wat onderdelen uit de 7 meloen /banaan dozen gehaald en tot een motorfiets in elkaar gezet.

rijwiel gedeelte in wording 
Goed voorwerk is het halve werk. Alles past redelijk goed weer in elkaar. Alleen de achter montage beugels van de panierracks ( tassen rekken) zijn 1 cm te hoog ...zou eea gekrompen zijn bij het stralen?
Gelukkig past de brede voor band 3.50 ipv 3.25 ook goed in het spatbord.
Kwam er wel achter dat de voorstandaard niet gebruikt kan worden omdat de remgaffel bout in de weg zit...zag op een foto van een ander dat er een knik in de beugel zit bij de vorkmontage (  ja even 1 cm extra ruimte maken). We houden het in gedachte, ik vind die beugel toch te iel om een motor op te zetten ! geheid dat ie omvalt  als je onderweg een lekke band aan het plakken ben.
De tandwielen in de voor-remtrommel voor de kilometerteller zijn een beetje "hoekig" wat nogal een gerammel veroorzaakt. Tja dat had ik niet geprobeerd bij het opknappen van alle onderdelen.
Maak je iets lekker strak dan past het niet als je plamuur en dikke verf erop spuit :  bv de stel bussen voor de achteras die in de gafffels van het frame schuiven :  dus verf er maar vanaf vijlen...
Ik had eigenlijk het voorspatbord een wit neusje moeten geven voordat ie erin gehangen werd.
Oh ja de stel moer van de voorrem loopt tegen het stangetje van het koplamp aan , dus er maar een ring van 4 mm tussen gezet..
De strip die de remanker plaat vast houdt was iets te kort waardoor het voorrem stangetje niet tussen km aandrijving en vork paste. Hebben we dus langer gemaakt.
Hadden we zo'n mooie haakse km teller overbrenging gemaakt /opgeknapt , zijn er stukken uit de worm wielen waardoor ie soms blijft haken. Dat wil je niet hebben dus een andere gemonteerd die al 25 jaar  op de RhonyX motor voor de show erop zat.