zondag 17 december 2017

Annual diner 2017

door Ruud


Volgens traditie was er een annual diner voor de DVMA geplanned. Afgelopen zaterdag was deze gehouden aansluitend  op de Central Classics in Houten.  Dus een dag vol met motor plezier !

Op een paar leden na (Sjakie, Marcel, Leonie, Piet Hein) was het voltallige  DVMA team aanwezig op Robbie zijn kantoor.


Ook geheel volgens traditie had Peet weer een placemat gemaakt deze keer een A3 papieren versie met daarop een dik aangeklede engelse motorijder. Dank Peet !

Het diner bestond uit een Indiaas buffetje met een van Hans Amerongs desert, dit alles omspoelt met Grolsh 0.0 en 5% biertjes !  dank aan Hans , Robbie en Pat!



Uiteraard ging 99% van de gesprekken over motorfietsen restauraties waar we mee bezig zijn , wat we van plan zijn en wat voor ritten we volgend jaar gaan doen.


met het laatste onderwerp te beginnen :

  • Rob en John gaan mee doen aan de piston ralley !  Sjakie doet deze al jaren met 5000 bochten !
  • Voorstel is om September mee te gaan doen aan de distinguished Gentlemens ride Utrecht
  • Verder hadden Hans en Ruud een voorstel om :
    • op een zaterdag naar het Crash Museum in Aalsmeerderdijk te rijden , 
    • een bezoek/vlucht te doen met de DC3 of de Catalina vlucht !
Mbt de geplande restauraties heeft Bas beloofd dat ie zomer 2018 een Rudge rijdend zou hebben, Inzet op het wel of niet halen is een BBQ voor de DVMA !   Sowiezo heeft Bas rond 1 mei 2018 een borrel te huize Bas aangeboden !
wordt dit de 2018 Rudge van Bas ?
Advies aan Bas was om de Rudge mbv zgn Scrum methode in elkaar te  krijgen:



Praktisch betekend dit : : defineer stappen/activiteiten (een sprint) van 2 to 4 weken waarin je aan het eind van die tijd een duidelijke functie /onderdeel (user functie/requirement) hebt bereikt.

de 1e sprint ( 2 weken doorlooptijd) zou nu zijn :

  • welke van de 5 Rudges gaat het worden 
  • wat wil je na 6 maanden hebben ? perfect rijdend /rijdend /betrouwbare fiets etc 
  • wat moet er dan gedaan worden 
  • wat zijn duidelijk indentificeerbare activiteiten en volgorde 
  • wat zijn de benodigdheden bij die acties ( materiaal/externe hulp/tijd)
  • past dit binnen 6 maanden ?
2e sprint begint dan op 1 januari met  ....

wordt vervolgd !