dinsdag 9 oktober 2012

Herfstritje Eifel

Door Marcel

Afgelopen vrijdagavond, het spontane idee om het weekend in de Eifel te gaan rijden. Dus gauw nog even het noodzakelijke bij elkaar gepakt, en de Norton ES2 gecheckt.
Zaterdag morgen ging de wekker om 05.00, met het besef dat ik de eerst komende twee uur in de regen zou rijden. Uur later begin ik aan me rit, regenoverall aan, besloten om in Nederland tot Venlo, alles snelweg te pakken.
Ruim twee uur later een koffiestop bij Venlo, het was ondertussen daglicht geworden, en droog. Even later vervolgde ik m'n weg, zodra in Duitsland begon de rit binnendoor richting Düren. Daarna via Euskirchen, richting Nürnburgring, afzakken naar de Moesel. Prachtige bergklimmetjes en mooie afdalingen, En de Norton liep als een Norton !
Na 17.00 begon het weer te regen, overall weer aan, en langzaam aan maar eens een hotel zoeken.
het begon nu gauw koud te worden, en de mist kwam opzetten. Zat nu ondertussen in de buurt van Bitburg. Ik had adressenlijst bij me van hotels die motorvriendelijk zijn ingesteld, stalling etc. In een dorpje Zendscheid, hotel gevonden voor overnachting, was ondertussen aardig nat en koud van de regen en mist. Even later op de kamer, warme douche en omgekleed, daarna wat gegeten en gedronken. In de basement van het hotel zat een zwembad en sauna complex, daar heb ik maar even gebruik van gemaakt. Na 12 uur op de motor te hebben gezeten, was dat wel relaxed.
Volgende morgen, na een goed ontbijt, na 08.00  de Norton weer gestart, zonder problemen trouwens.
Het was prachtig weer zoals voorspeld, nu een andere route  met wat koffiestops, weer door de Eifel richting Nederland.Via Monschau, vogelsang, Hürtgenwald, richting Venlo, zodra in Nederland weer alles snelweg gedaan, om 19.00 was ik weer thuis. En binnen 36 uur bijna 800 km afgelegd. En geen problemen gehad. Het was een mooi weekend !


Vogelsang

Nürnburgring

ook deze Norton lekt olie na zo'n rit

De Moesel