zondag 14 oktober 2012

Triumph 5/5 500cc blok

Door Hans

J.l.  donderdagmorgen in alle vroegte - om 05.30 opgestaan - om naar Hoek van Holland te rijden. Ik had afgesproken met Andy Tiernan waar ik een aantal maanden geleden een 5/5 blok van gekocht heb. Dit is een 500 cc. k.k. sport - de rest had ik al eerder gekocht op een veiling in Engeland. De reis verliep vlot en ik was al om net over 7 uut in HvH. De boot was er nog niet. Effe een bakkie gedaan in een vistent waar een stelletje pensionados in onvervalst  "Rotterdams" de wereld politiek doornamen onder het genot van een bakkie. Fantastisch !

Andy Tiernan (rechts) en zijn vriendjes

De mannen van Tiernan waren onderweg naar Mannheim om daar een paar dagen op de mega beurs door te brengen. Ik kreeg sterk de indruk dat een aantal dagies weg een minstens even belangrijke reden was als evt. onderdelen. Die knaap met het rood paarse shirtje was een DKW man met o.a. een vooroorlogse 500 twin met elektrische starter.

Het blok zelf is knap roestig en ik ben benieuwd - maar ik blijf positief - hoe de binnenkant er uit ziet.


In het kader van hoeveel kan een mens behappen etc. ben ik begonnen aan een grote opruiming.


Het schijnt aanstekelijk te werken, ook Rob is bezig. Eerst de grote stukken, bijgaand een foto van de 2e Triumph CO,  1929-350 cc - KK, die mogelijk weer terug gaat naar Engeland. Deze heeft jaren in stukken en beetjes door de garage gezworven. Goede oefening voor de eigen CO die deze winter aan de beurt is.

Groet

Hans