donderdag 31 januari 2013

Weer wat ruimte in de garage

Door Hans 

Van mij niet zo'n fraai technisch verhaal als van Ruud  -complimenten hoor, ze zijn goed, ga zo door- maar een eenvoudige melding van het "ter schepe" gaan van een mijn fietsen. Na wat meer rust gevonden te hebben na 4 jaar in het "Deutsche Land" kwam ik tot de conclusie dat 7 motorfietsen misschien wel wat veel was. Door de veranderde financiele situatie lagen de restauratie fondsen ook niet zo maar meer voor het oprapen. Dus er moet maar wat weg was de conclusie. De eerste fiets was de 2e -80% complete- CO die weer teruggegaan is naar Engeland naar een kennis. 12 jaar geleden gekocht en er financieel heel redelijk mee weggekomen.

Aangezien de liefde tegenwoordig toch meer ligt vanaf de eind 20-er tot midden 30-er jaren was het voor de hand liggend dat de 5S ZK uit 1940 het veld ging ruimen. Een week of 3 geleden op Markplaats en dan na vijf minuten al een bod van zo'n halve zool die altijd denkt dat hij alles voor de helft van de prijs kan krijgen. Het C 1000 syndroom. Al snel wat betere aanbiedingen en toen een e-mail van Mr. Jim vanuit Las Vegas waar hij jaarlijks een aantal motoren veilt. Bericht luide: een klant van mij heeft interesse, doe even niets, ik ben binnenkort terug.


En Mr. Jim is het ook geworden. Daar gaat die dan, het eerste stuk van de reis naar de US of A !


Netjes in de bus en in  de teugels ! Hans heeft weer wat centjes om uit te geven! Bedankt 5S voor de lekkere kilometertjes! en nu  aan de gang met de rest ..........................................

en we vonden nog een filmpje op you tube van de brommert