Door Ruud
dag 3 deel 2 :
Na de brick onthulling in Courseille was het nog maar een steen worp afstand (30 km ) naar Pegasus bridge dus gassen maar...Als normaal een drukte van belang met allerlei volk zoals dispatchriders, bag pipers en een handjevol veteranen. Deze worden er elk jaar minder gezien de leeftijd (bv 86 jaar ) van onze bevrijders.
|
UK dispatch riders |
|
rechter veteraan had in Deventer 2 maanden aan " the bridge" gewerkt |
|
Ian zijn opgeboorde M21 |
Nog even het museum bekijken en bij terug komst waren alle mannen en brommers er vandoor; stokbrood en brie kopen bij de supermarche ...welke dus ? Nou niet te vinden dus lekker met Joris achterop langs de kust getoerd om in Port en Bessin nog even te terasseren en een statie fotootje te maken .
|
G3 en Bessin |
Na afloop besloten om toch maar even door te sturen naar Omaha beach voor beurs bezoek wat altijd erg gezellig is. Nog even twee nieuwe ransels gescored bij een Belg tegen een zeer gunstige prijs (over 20 jaar zullen ze wel van pas komen). Tis overigens frappant wat je in France allemaal aan wapens mag en kan kopen alhowel veel imitatie spul is voor de re-enactment.
|
stapeltje schoenen uit '40-'45 |
|
altijd gezellig
|
|
welke had u willen hebben ? |
|
moeders had ook een gun gescored |
Oh ja de dag ervoor had een fransmannetje ons gevraagd te poseren zodat ie echte zwart wit foto's kon maken. Zodoende 4 motoren en 5 personen even in een foto shoot sessie gezet alhier een impressie :
|
was het nu een jeans van Henry reclame shoot ? |
|
vader en dochter
of
man met een jonge vrouw zoals sommigen dachten
de hele handel inclusief fotograaf in het groen |
tot slot
|
Ian in tent achter BSA |
|
Ron voor tent achter de BSA |
Met dank aan Ian en Ron voor het reserveren van de camping en uitzetten van de speedy ritten ! We hebben zo'n 500 km in 3 dagen weggereden, de Matchless G3 1941 is thans ingereden met slechts een gebroken koppeling kabel (tonnetje schroef had de "geharde" kabel doorgesneden). Leonie d'r Matchless gaat helemaal in de revisie aldus Lex, panel tank erop, ander frame etc etc (volgens mij moet de bak eens open en een nieuwe keerring erin en wellicht nog wat andere vervangen ter voorkoming van een hoop gekraak tevens wat kabels vernieuwen. Volgende keer gaan we wat minder rijden en wat meer het de directe omgeving bekijken hebben we geconstateerd. In 2014 wil Ian 200 motoren bij elkaar krijgen op D-Day ! Wij hebben al ingetekend !