donderdag 9 juni 2011

Piet-Hein's BMW R66

Door John

Dinsdag avond jl troffen we een van onze gepensioneerde leden relaxed in de schuur. Piet-Hein; "Dit is mijn BMW R66, een zeer snelle machine. Ik heb hem al een tijdje en hij is bijna klaar maar... hij gaat de deur weer uit! Ik heb hem ingeruild op een andere R66 die nog veel mooier en origineler is. Nog even een paar draadjes in de koplamp aansluiten en hij is af.


Veel flauwekul is verteld over de voordelen van de DKW tweetakt tov. de BMW. Ik ben de historie van mijn nieuwe BMW R66 nagegaan en het is vrijwel zeker dat een zekere Rudolph er in 1942 me naar Stalingrad gescheurd is en bij die gelegenheid een zekere Karl-Heinz op een DKW rechts voorbij gereden is met twee vingers in de neus. Kijk, zo'n BMW is natuurlijk veel beter voor zo'n klus dan zo'n tweetaktje; die waren veel te langzaam, Iwan schoot zo'n koffiemolentje zo onder je ballen vandaan!

De lummel


Respect zou de lummel moeten hebben!"