maandag 4 februari 2013

Tip : schuurpapier tot 2500

door Ruud

Bij het restaureren en onderhouden van ons geliefde blik  heb je behoefte aan een keur van middeltjes  en materialen die het oppervlak de juiste glans/structuur geven.

Na het spuiten en poetsen van mijn Karmann kan ik wel zeggen dat ik enige ervaring heb opgedaan ! Ik snap helemaal waarom in vroeger dagen een Rolls Royce vele malen werd gespoten , geschuurd en gepolitoerd !

Fijn waterproof schuurpapier beginnend bij 600 en oplopend tot 2500 is een vereiste. Tijdens mijn vakanties in Tjechie heb ik menig drogisterij (waar ze ook verf verkopen) leeg gekocht voor 8 ct per velletje , edoch met de Karmann was de voorraad schuurpapier op.


Een "schuur" tocht langs de doe-het-zelf zaken eindigde in een teleurstelling, totdat we voor moeders materiaal voor haar "keramiek" hobby gingen halen bij de Hazelaar in Soest .

Bij de Hazelaar in Soest (in hart van de DVMA) kan je waterproof schuurpapier van 80 tot 2500 kopen voor 0.80 ct per vel !

Trouwens best een leuke winkel om ander gereedschap en materiaal te bekijken als je van handwerk houdt !

adres :
de Hazelaar ART SUPPLIES
Pimpelmees 1
3766 AX Soest
The Netherlands
Tel: 035 6012825
Fax: 035 6018020
www.hazelaar.nl