donderdag 27 januari 2011

The West Kent Run 2010

Door John

De West Kent Run 2010 werd uiteindelijk bezocht door Rob en John; in rechtgeaarde VMC traditie werden de brommers op de aanhanger geladen en vrijdagochtend om 05.00 werd de reis naar Engeland via Duinkerken-Dover aanvaard. 'Gladjes' is een goede omschrijving voor wat volgde; Rob had op een schimmige internetsite de kaartjes geregeld en voor zo'n 45 euro hadden we een retourtje - met auto plus aanhanger - en twee VIP kaartjes. Het gepeupel werd achter ons gelaten, via een pasje kwamen we in een aparte ruimte en we vleiden ons in het pluche, rijkelijk voorzien van gratis koffie en koekjes (in rechtgeaarde VMC traditie hebben we de schaal onmiddelijk leeggegeten), wachtend op de Thaise massage die helaas niet inbegrepen was. Een paar uurtjes door Kent gescheurd met de auto en aanhanger en eind van de middag waren we op de camping waar Rob zijn M18 een beurt gaf; dat was sinds hij het apparaat in de Irish rally afgeragd had niet meer gebeurt; duidelijk zichtbaar (zie de fotoos) komt de binnenband erdoor.


Vrijdag Ian en Gordon van Verralls bezocht; prachtige rit door Kent. Zaterdag naar The Friars - het festival terrein - gereden en ons niet vergaapt aan de motoren want de meeste motoren waren modern ofwel gemaakt na 1940; goed spul om om te smelten en strijkijzers van te maken. Gelukkig kwamen we Alf tegen; Alf is een Norton enthousiast die de avond tevoren blijkbaar zwaar doorgezakt was want hij verscheen op een nieuwe BMW; een prima merk maar dan graag met vier wielen of vooroorlogs toen de heer Adolf H. er voor zorgde dat er zwaar geinvesteerd werd in stevige tweewielers. Na de voor de Duitsers jammerlijke afloop van dat conflict was de degelijkheid voorbij hetgeen bewezen werd toen het blauwe gevaarte er op de rit naar Alfs huis mee ophield en de bougies uit een locale Hells Angels vestiging nodig waren om het apparaat weer op gang te krijgen; de aanwezigheid van twee M18s zal te intimiderend geweest zijn voor de Beemer.


Bij Alf thuis zijn 1929er CS1 in orginele lak en roest bewonderd; schitterend!


De volgende dag prachtig weer en eerst de beurs bezocht om onderdeeltjes te scoren; 's middags de M18s gestart voor een rit naar Brighton maar ongeveer 180 graden de verkeerde kant op gereden wat de pret niet mocht drukken; naast een prachtige pub een pint gekocht en eerst de kleppen van Rob's M18 gesteld want dat was in 1983 voor het laatst gebeurd - merk op dat de binnenband er weer doorkomt.


De volgende dag weer retour naar huis; geheel niet in de VMC traditie hebben we iedere avond bij de locale Indiaas curry gegeten en pint-formaat Tigers gedronken. Al met al een fijne weekendtrip - kleine moeite, groot plezier.