in de 30 en 40 jaren had men nog niet van "design for assembly" gehoord in oa de motorfiets industrie.
design for aessembly betekend niet "het moet passen als je het in elkaar zet ", want zelfs dat was een probleem met de motoren van weleer. Het verhaal doet zelfs de ronde dat onderdelen die niet paste naar de dealers gestuurd werden als service onderdelen...
Design for assembly betekend dat je zo weinig mogelijk onderdelen hebt en dientegevolge dat je alles snel in elkaar kan zetten, Dus geen losse beugels die alles bij elkaar houden.
De Triumph is ook weer bij uitstek een mooi voorbeeld dat alles met beugeltjes aan elkaar hangt :
We hebben er inmiddels al wat gemaakt:
pompjes houder die afgebroken was |
moeilijke beugeltje met constructie om cylinder vast te zetten in frame. sleuf zit er mi in voor het makkelijk buigen om de frame buis |
getordeeerde claxon beugels, blijft geklooi een toeter op engelse fiets |
nummer plaat houder , schijnt 3HW model te zijn... |
weer een getorde beugel om panier racks aan het frame te monteren |
missende panier rack beugel nagemaakt |
verende field stand beugel |
accubak beugels zijn standaard doorgerot of flinterdun |
traditionele beugel voor achterspatbord montage |
beugels voor tool box zitten helemaal om het frame |
de vorige eigenaar had de beugels voor het stuur vastgelast ! dus wegslijpen , oplassen |
vervolgens afdraaien |
tja die beugels hadden geen schroefdraad meer dus een soort gemaakte helicoil erin en met zilver vast solderen |
en de beugels waren voor een 22 mm stuur , dus zelf maar nieuwe maken uit een plak staal |
na wat frezen, boren en vijlen passen ze als een speer ! |
er zijn toch Triumph's zonder beugels ...
met alle beugeltjes kan je de brommert aardig strak maken |