Zoals uitgebreid beschreven en gedocumenteerd door diverse clubleden heeft de Triumph TT wat last met op gang komen dit seizoen. Raar, hij ging toch als de duivel in Schotland. Na tijdens de Ardennen rit geconcludeerd te hebben dat de magneet toch wel het probleem moest zijn bleek j.l. zondag dat het euvel ook met de nieuw gemonteerde, en gereviseerde, Lucas magneet er nog steeds is. Het gebeurde weer na even stil gestaan te hebben met draaiende motor. Dan toch de carburateur ? Ik reed nog met de door Marcel dicht gesoldeerde vlotternaald maar daar kwam wel wat speling op. Deze vervangen door een nieuwe Amal naald, opgevuld met fiber ringetjes ( op advies van Martin Bradby, dat zou iedereen doen in Engeland) maar ook dat helpt niet echt. Dus nu maar met de hele handel naar Rob Schol om het vlotter nivo correct te bepalen en een passende naald te maken. Helaas gaat Rob naar Ibbenbueren en kan ik pas op de 23e terecht.
In de tussentijd de Speed Twin open gegooid. Te veel lekkage onder bij het oliefilter, door uitgelopen schroef gaten, en tijd om deze met een "oversize " te vullen met behoud van de originele maat voor montage van het olie filter.
Omdat voor deze oefening het blok er zo uitmoet ,maar besloten om het e.e.a. gelijk even goed te bekijken en eventueel wat revisies te doen. Voor wij gaan verhuizen, eind juni, wil ik 2 fietsen klaar hebben.
Bijgaand wat foto's van de "private parts " van de Speed Twin.
de bovenbouw gedemonteerd ! |
zuigertjes zien er nog netjes uit ! |
geen groeven in de cylinder wand en geen "kool" randje bovenin |
Een kop revisie kan geen kwaad ! |
Morgen even bij Rob langs en dan het internet op voor de nodige onderdelen zoals zuigerveren, kleppen, klepgeleiders en klepveren. Maar dan kunnen wij er ook weer jaren tegen !