Zoals gezegd had ik mijn bedenkingen over de stuurdemper. Ik had ca 15 mm schroefdaad om veer en stuurdemper te bevestigen. op zich geen probleem als het niet is dat de knop op het schroefdraad moet draaien voor de hoeveel heid frictie. De meeste andere UK bikes hebben een pen die vast aan de knop zit en aan het eind in het wrijvings mechaniek aangrijpt.
Ook zat er 8 mm tussen het frame en de plaat die eea in bedwang op het frame houdt. Zouden er verkeerde lagers in het frame zitten ? of te grote kogels ? Bij alles nameten bleek eea netjes te kloppen. De plaat moest onder de 1e wrijvings ring zitten: 1e probleem opgelost.
4 gangen erg weinig hoor! |
Tja dan maar de zaag in de schroefdraad pen om er wat tussen te fabrieken. Staaf op 8 mm afgedraaid aan beide afgezaagde kanten en M8 op gesneden en verder door een 30 mm lang 13 mm zeskant M8 schroefdraad getapt. Voila met twee platte moeren de pennen geborgd em we hebben netjes 25 mm draadeind zodat de knop niet na 100 meter proefrijden er afspringt.
Dus als je een spiksplinternieuwe demper a 55, = Euro bij bv BSA de Groot koopt weet wel dat je nog even aan de gang moet.
Ik denk dat de copieer mannetjes in India een versleten stuurdemper (geen frictie platen want die zijn allang weg gerammeld daar in india) en afgesleten balhoofd/platen hebben gebruikt zodat ze net een 10 mm tekorte pen hebben gemaakt ...
de stuurdemper fabriek |
brommer even plat leggen |
zit wel een knikkie in de rear stand ! |