Zoals een goed DVMA-er betaamt ben je steeds bezig je brommert naar een hoger nivo te tillen.
Dus na 4 dagen sturen op de BSA dacht onze Pat: zou ie nog lekkerder rijden als ik de wiel basis 2 cm inkort ?
De kans kwam ongezien op weg naar Arromanches alwaar een auto+ motor+ auto plots ging stoppen op een N-weg. Gewoon een kwestie van niet remmen en haaks achterop een mooie witte Audi A3 inrijden.
de berijder moet zich goed vasthouden, want de motor gaat flink omhoog en omdat de berijder aan het stuur hangt gaat het het stuur flink omhoog. Vervolgens klapt de 180 kg zware machiene terug op het asfalt en is het de kunst om niet om te vallen. Helaas blijkt in praktijk dat men naar links valt op het noordelijk halfrond. Het is een kwestie van flink de benen tegen de tank knijpen en strak op de motor te blijven zitten.
mooie dunlop print achterop |
doorgedrukte bevestiging schroeven een rage ? |
2 cm kortere wiel basis |
Na afloop is uw web voorvork 2 cm naar achteren geschoven. Vervolgens kan men dan gaan uitvinden of dit geheel een beter weggedrag oplevert.
Dit bleek niet het geval te zijn.
Vervolgens demonteert men het voorwiel en spatbord, plaatst een hydrolische krik tussen vork en frame en krikt men het geheel weer in originele rechte lijn. Enige nabewerking ( richten van vork en buizen , uitdeuken spatbord , overspuiten van beschadigde delen) is meestal noodzakelijk.
met een banden lichter de spanning van de vork afhalen voor demontage |
vierkant pijp en M16 schroefdraad ipv as en naaf diverse krikken zijn een noodzaak |
checken of eea recht is. de linker kant zit ivm teller overbrenging 15 mm uit het lood ! |
2/3 motor ziet er ook heftig uit |
eerst passen voor het spuiten |
weer als voorheen |
origineel is toch beter ! |